mardi 27 janvier 2015

Mudroom Part 1 / Vestiaire 1ère Partie

 
No time to loose, or space to loose!


With two young children who go to school and winter, We do not have the choice: We need Storage...
Especially because you have to place the pants and winter coat, hat, mittens, scarf and school bag.

And my sofa could no longer hide under that pile of damp cloth every day !!


So we built a mudroom in the hallway.

Rather Mister who built it, but my idea !!!


This is good and what is practical!

A mudroom.

This is for the loss of space ....


For the waste of time ....

I made a crocheted bag while I expected the children to leave school.

  About 10 minutes per day for 10 days ...

Meanwhile my car becomes an extension of my studio.

And of course, cotton bag will go into the locker room.

Convenient to store accessories.

And it's better than letting things pass.
 
Pas de perte de Temps, ni d'espace chez nous!
 
Avec deux jeunes enfants qui vont à l'école et l'hiver, on a pas le choix d'avoir de la place...ou plutôt du rangement.
Surtout parce qu'il faut pouvoir placer le pantalon et le manteau d'hiver, le bonnet, les mitaines, l'écharpe et le sac d'école.
Et mon divan n'en pouvait plus de se cacher sous ce tas de linge humide chaque jour!!
 
Donc, on s'est construit un vestiaire dans le couloir.
C'est plutôt Monsieur qui a construit, mais sur mon idée!!!
 
C'est bien et c'est pratique!
Un vestiaire.
Ça c'est pour la perte d'espace....
 
Pour la perte de temps....
J'ai fait un sac au crochet pendant que j'attend les enfants à la sortie de l'école.
 Environ 10 minutes par jours pendant 10 jours...
Pendant ce temps là mon auto devient une extension de mon atelier.
 
Et bien sûr, ce sac en coton va aller dans le vestiaire.
Pratique pour ranger les accessoires.
Et c'est quand même mieux que de laisser les choses dépasser.
 
 
 






 
I have to crochet 3 more bags.. and each one has his own theme.
 
This one is for my little Miss who loves flowers.
 
the next one will be for my little man who loves boats.
 
So you have to wait for the next bag.
 
See you!
 
Je dois faire encore 3 sacs avec chacun son thème.
 
Celui que je vient de faire est pour la princesse de la maison: elle aime les fleurs.
Le prochain sera pour mon petit marin.
 
Il va falloir encore attendre pour la prochaine partie du vestiaire.
 
Bonne Journée,
 
Miss
 



6 commentaires:

  1. Such a good idea, I love the storage bag.

    RépondreEffacer
  2. How wonderful that you were able to put in a mudroom!!! A life saver for sure with kids!!! And your storage baskets are beautiful!! Well done on those friend and ENJOY your new organized space!!! Nicole xo

    RépondreEffacer
  3. Hello Miss, I love your idea! Very practical and useful! The yarn looks fun!!!
    Have a nice week!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    RépondreEffacer
  4. J'adore ce sac, c'est tellement pratique pour les gants, bonnets et écharpes!
    Ce vestiaire a l'air magnifique, il faut nous en montrer un peu plus;-)
    Becs from France!

    RépondreEffacer
  5. Très ingénieux ! Et je vais copier l'idée du panier à fourre tout ...
    Biz ��

    RépondreEffacer

Please leave a comment, I appreciate to know what You think of my blog.
Your comments are precious to me.
And Come back visiting again.......
Miss xx