vendredi 9 janvier 2015

One day project \ Projet d'un jour

One Day Project,  it's nice because it's fast, you can quickly  do it and because  you need it now!

And that is precisely what motivated me here ...

It's cold .. no!  really cold here in our corner of the world.

Yesterday felt -40 degrees C.

So ....


My princess has a lot of scarves. But the wrap and knot after it's beautiful! but this is not practical.

and it doesn't always hide  neck (and the nose!)


therefore:


My project for a day.

When I say one day, that does not mean it will take you a whole day!

But a few hours!

(Except when you're mom, hours spread over the day !!)


I'm not a fan of the garter, but I admit that this is a point that gives the thickness.

And no risk of error in the rows (for beginners).


This snood (or infinity scarf) measures 20cm wide and about 90 inches long (on tour).

It gives a size of 6-8 years.

I used a wool that needs needles 5.5 \ 6 mm.

And I took 6mm needles for more flexibility.


What to do:


Cast on 30 stitches and knit in garter stitch until knitting measures 90cm.

And in the last row, simply fold and sew the two edges together.


That's it!

And it looks like this!
 
 
Les projets d'un jour c'est chouette car c'est rapide, on peut vite passer à autre chose et parce que dès fois on a besoin maintenant.
 
Et c'est justement ce qui m'a motivé ici...
Il fait froid.. non vraiment froid ici dans notre coin du Monde.
Hier, ressenti -40 degrés C.
Alors....
 
Ma princesse a beaucoup d'écharpes. Mais les enrouler et faire un nœud après c'est beau!  mais c'est pas pratique.
et ça cache pas toujours bien le cou (ni le nez !)
 
Donc:
 
Voici mon projet d'un jour.
Quand je dis un jour, ça veut pas dire que ça va vous prendre une journée entière!
Mais quelques heures!
(Sauf que quand on est maman, les heures s'étalent sur la journée!!)
 
Je ne suis pas Fan du point mousse, mais j'avoue que c'est un point qui donne de l'épaisseur.
Et pas de risque de se tromper dans les rangs (pour les débutantes).
 
Ce snood (ou infinity scarf) mesure 20cm de large et environ 90 cm de long (sur le tour).
Ça donne une taille du 6-8 ans.
 
J'ai utilisé une laine qui se tricote en aiguilles 5.5 \ 6 mm.
Et j'ai pris des aiguilles 6mm pour avoir plus de souplesse.
 
Ce qu'il faut faire:
 
Monter 30 mailles et tricoter en point mousse  jusqu'à ce que le tricot mesure 90cm.
Au dernier rang, il suffit de rabattre et de coudre les deux bords ensemble.
 
Et voilà!
Et ça donne ça!
 
 



 
It's an old rose unfortunately the pictures makes coral!


If you realize this model, send me your links, it would be great to see it in your colors.

Have a good weekend.


Miss
 
C'est un vieux rose qui malheureusement sur les photos rend plus corail!
 
Si vous réalisez ce modèle, envoyez moi vos liens, ce serait super de le voir dans vos couleurs.
Bon weekend.
 
Miss
 
 

5 commentaires:

  1. What a beautiful and quick make perfect for this time of year.

    RépondreEffacer
  2. J'adore le vieux rose...et les écharpes bien chaudes autor du cou ! Et avec -40ºc mieux se tenir chaud...
    Bom weekend !
    Anna

    RépondreEffacer
  3. Beautiful!!! I love the look of your cowl! Great work here friend!! Nicole xoxo

    RépondreEffacer
  4. Merci pour ce charmant modèle !
    Dans mon coin du monde, il fait exceptionnellement doux ...mais cela ne m'empêche pas de vouloir sortir avec un tour du cou ! :)
    Je t'envoie la douceur de chez nous ... Bises!

    RépondreEffacer

Please leave a comment, I appreciate to know what You think of my blog.
Your comments are precious to me.
And Come back visiting again.......
Miss xx